Proizvod dodan u košaricu
13 najvećih grešaka koje vlasnici salona rade u prvoj godini poslovanja
Mnoge kozmetičarke osamostaljuju se jer dobro obavljaju svoj posao i žele biti "same svoj šef", no za uspjeh salona to nije dovoljno. Naime, u prvoj godini nakon otvaranja još uvijek posluje 80% novih poduzeća, dok ih nakon pet godina opstane manje od pola. Zato smo za vas pripremili popis čestih pogrešaka koje mogu negativno utjecati na poslovanje - i načine kako ih spriječiti. Pa hrabro naprijed! Gdje ima volje, ima i načina. :)
1. Nejasan poslovni plan
Pogreška: Nedostatak jasnog plana za prihode, troškove i razvoj poslovanja.
Rješenje: Prije otvaranja izradite detaljan poslovni plan koji uključuje financijsku analizu, ciljnu skupinu i marketinšku strategiju. To nije nešto što se obično uči u školi, ali sada se upuštate u novu avanturu - poduzetničku! Pronađite odgovarajuću osobu (ili tvrtku) koja će vam pomoći izraditi sve te planove. Pridružite se raznim Facebook grupama ili udrugama gdje si hrvatske poduzetnice međusobno pomažu. Počnite usavršavati ne samo svoje stručne kozmetičke vještine, već i poduzetničke! U raznim poduzetničkim inkubatorima širom Hrvatske često se održavaju besplatne radionice. Slušajte podcaste, sudjelujte u webinarima...
2. Zanemarivanje ciljne skupine
Pogreška: Usluge ili cijene ne odgovaraju potrebama i mogućnostima vaše ciljne skupine.
Rješenje: Istražite lokalno tržište i prilagodite svoju ponudu željama klijenata u vašem području. Cijene usluga u većim gradovima obično su više nego u manjim mjestima. Ako imate salon blizu doma za umirovljenike, možete primjerice više promovirati pedikuru.
3. Nedovoljna promocija
Pogreška: Premalo ulaganja u oglašavanje i promociju salona.
Rješenje: Iskoristite društvene mreže, oglašavanje u lokalnim medijima i suradnju s influencerima. Iz našeg iskustva, preporučujemo vam da napravite Facebook stranicu za vaš salon, opišete svoje usluge, dodate lijepe slike i tijekom prve godine uložite minimalno 300 eura mjesečno u Facebook oglase koji se prikazuju u radijusu od otprilike 25 km od vašeg salona. Na Facebooku nudite razne akcije. Za dobar početak možete, na primjer, ponuditi 20% popusta na sve usluge prilikom otvaranja. Redovito objavljujte slike prije/poslije kako bi potencijalni klijenti vidjeli koliko su tretmani kod vas uspješni. Slike, naravno, objavite samo uz pristanak klijenata.
4. Pogrešna cjenovna politika
Pogreška: Postavljanje cijena bez uzimanja u obzir troškova, što može uzrokovati financijske gubitke ili odbijanje klijenata.
Rješenje: Postavite cijene koje pokrivaju troškove materijala, rada i poslovanja, a istovremeno ostaju konkurentne. Cijene za veće pakete usluga mogu biti povoljnije uz mogućnost obročnog plaćanja karticama. U salonu također možete ponuditi razne proizvode koje klijenti mogu koristiti za kućnu njegu nakon tretmana.
5. Premalo naglaska na kvaliteti usluga
Pogreška: Fokusiranje na količinu klijenata, umjesto na kvalitetu pruženih usluga.
Rješenje: Osigurajte vrhunsku uslugu, higijenu i ljubaznost, jer će zadovoljne klijentice biti najbolja reklama. Prema nekim istraživanjima, zadovoljne klijentice pričaju o svojoj pozitivnoj iskustvu 5-9 osoba, dok nezadovoljne pričaju o negativnom iskustvu čak 11-16 osoba.
6. Loša financijska disciplina
Pogreška: Nepažljivo upravljanje financijama, npr. pretjerano trošenje na opremu ili nepredviđeni troškovi.
Rješenje: Vodite točne financijske evidencije i odredite proračun za kupnje, plaće i oglašavanje. Kod dobavljača uređaja i opreme raspitajte se o mogućnostima obročnog plaćanja.
7. Neodgovarajuća lokacija
Pogreška: Odabir lokacije koja nije dostupna ili nije prikladna za vašu ciljnu skupinu.
Rješenje: Prije otvaranja provjerite promet, dostupnost i konkurenciju u odabranoj okolini. Odaberite lokaciju koja ima dostupna parkirna mjesta. Dodajte svoj salon na Google Business Profile (Poslovni profil) i unesite adresu, kontakte, radno vrijeme i usluge kako bi vas ljudi lakše pronašli na karti.
8. Loše osposobljeno/educirano osoblje
Pogreška: Zapošljavanje osoblja bez odgovarajućeg znanja ili obuke.
Rješenje: Osigurajte kontinuirano obrazovanje i obuku zaposlenih jer je kvaliteta usluga ključna za uspjeh. Mnoge tehnike ili rad s uređajima koje su se nekad učile u školi više se ne primjenjuju. Pratite webinare i sudjelujte na radionicama kako biste svojim klijentima mogli ponuditi inovativne i učinkovite tretmane.
9. Nedostatak redovite komunikacije s klijentima
Pogreška: Nemogućnost izgradnje dugoročnog odnosa s klijentima.
Rješenje: Uspostavite sustav za obavještavanje klijenata o akcijama, novostima i posebnim ponudama (npr. putem e-pošte ili SMS-a). Baza klijenata je vaše zlato! Na web stranicu dodajte obrazac za prijavu na e-novosti i polako gradite bazu klijenata kojima možete slati obavijesti o akcijama i novostima.
10. Zanemarivanje povratnih informacija
Pogreška: Ignoriranje kritika ili prijedloga klijenata.
Rješenje: Potaknite povratne informacije, analizirajte ih i iskoristite za poboljšanja. Ponekad novi poduzetnici previše osobno shvaćaju riječi klijenata. Preporučujemo da objektivno razmotrite kritike i iskoristite ih kao priliku za poboljšanje.
11. Podcjenjivanje važnosti higijene i sterilizacije
Pogreška: Nepoštivanje visokih higijenskih standarda, što može dovesti do lošeg ugleda ili inspekcijskih mjera.
Rješenje: Stavite higijenu i sterilizaciju na prvo mjesto te uspostavite stroge protokole. Ovdje zaista ne štedite. Ako vaš salon stekne loš ugled zbog loše higijene, to ćete teško popraviti čak i povoljnim cijenama. Sanitarni prostori neka budu čisti i mirisni jer su također dio dojma koji klijent ima o vašem salonu.
12. Neprepoznatljiv brend
Pogreška: Nejasna ili neizražajna slika salona (ime, logotip, unutarnji dizajn).
Rješenje: Stvorite jedinstveni i profesionalni identitet brenda koji će biti privlačan i prepoznatljiv. Odaberite logotip i boje koje odražavaju vas, a istovremeno će se svidjeti klijentima. Iako svatko može u Canvi ili Looki stvoriti jednostavan logotip, to preporučujemo samo onima koji su vješti u dizajnu. Brend je "odjeća" koju će vaše poduzeće nositi cijelo vrijeme.
13. Preopterećenost vlasnika
Pogreška: Vlasnik preuzima sve zadatke (upravljanje, usluge, marketing), što vodi do izgaranja.
Rješenje: Delegirajte zadatke zaposlenima i fokusirajte se na strateško vođenje poduzeća. Na početku možda nećete odmah zapošljavati, pa određene usluge možete "outsourcati" - npr. marketing.
Rješavanjem ovih pogrešaka imat ćete veće šanse za uspjeh i dugoročni rast vašeg kozmetičkog salona.